Is jouw organisatie van plan om een CRM-systeem aan te schaffen en te implementeren? Of ben je hier al mee bezig? Dan weet je vast wel dat dit niet zonder uitdagingen verloopt. De keuze voor het juiste systeem en het technisch inrichten ervan is één ding. Maar hoe zorg je ervoor dat dit ook écht bijdraagt aan het realiseren van de verkoopdoelen?
Royal Kaak zat exact met deze vraag. Samen zijn we aan de slag gegaan om hierop een goed antwoord te geven. In een aantal workshops met sales en andere direct betrokkenen, hebben we een duidelijke CRM-strategie opgesteld.
Dit vormde de leidraad voor de technische keuze en inrichting van het systeem. Met behulp van deze strategie hebben we vervolgens ook de implementatie begeleid. Momenteel zijn we bezig met de uitrol ervan over alle vestigingen.
Het resultaat is een CRM-systeem, dat zo goed mogelijk aansluit bij alle gebruikerswensen en ook daadwerkelijk wordt gebruikt. Wij weten dat dit proces nooit ‘in één keer perfect is’. Daarom blijven wij, samen met de medewerkers, het systeem steeds verder verbeteren. Met onze aanpak dragen we meteen ook de benodigde kennis over aan de organisatie.
Een CRM keuze en implementatie mondt nogal eens uit in een duur en ongebruikt systeem. Onze samenwerking met Royal Kaak heeft bewezen dat het anders en vooral beter kan. Meehelpen aan de groei en professionalisering van mooie MKB bedrijven, zo noemen wij dat. Of het nu de wat kleinere organisaties betreft, of groot MKB zoals Royal Kaak.